ترابرد سیم کارت | تغییر اپراتور سیم کارت با حفظ شماره

به گزارش سایت تفریحی دیـــبا :  ترابردپذیری شماره تلفن همراه چیست؟ترابردپذیری شماره تلفن همراه سرویسی است با استفاده از آن شما می توانید با حفظ شماره تلفن همراه خود از یک اپراتور تلفن

سایت دیــــبا
جدیدترین پست هاNEW!
×
اطلاعیه متن اطلاعیه را از تنضیمات بلوک های دلخواه به دلخواه تغییر دهید :)
سریال های در حال پخش +
تبلیغات
ترابردپذیری شماره تلفن همراه چیست؟
ترابردپذیری شماره تلفن همراه سرویسی است با استفاده از آن شما می توانید با حفظ شماره تلفن همراه خود از یک اپراتور تلفن همراه به اپراتور دیگر منتقل شده و از خدمات اپراتور جدید استفاده کنید.

مزایای استفاده از ترابردپذیری شماره تلفن همراه چیست؟
مزیت اصلی ترابردپذیری شماره تلفن همراه، آزادی در انتخاب است. شما می توانید بدون از دست دادن شماره های موجود خود اقدام به انتخاب یک ارائه دهنده خدمات جدید نمایید.

از چه زمانی ترابردپذیری شماره تلفن همراه در ایران اجرا می شود؟
بر اساس طرح فعلی در تاریخ 20 تیر 1395

چه کسی می تواند از ترابردپذیری شماره تلفن همراه استفاده کند؟
ترابردپذیری در ایران، برای هر دو گروه سیم کارت "اعتباری" و "دایمی" تلفن همراه و همچنین به مشتریان کسب و کار امکان پذیر است.
مشتریانی که خطشان نرمال است و بدهی صورتحساب با اپراتور فعلی ندارند.
مشتریانی که مالک 10 خط یا بیشتر در اپراتور جدید نیستند.

چه کسی سرویس ترابردپذیری شماره تلفن همراه را ارایه می دهد؟
توسط کلیه اپراتورهای تلفن همراه در ایران(همراه اول،ایرانسل، رایتل)

آیا می توانم خط ثابت را به موبایل ترابرد کنم؟
خیر، در این طرح تنها امکان ترابرد خطوط تلفن همراه بین اپراتورهای مربوطه می باشد.

آیا می توانم سیم کارت دیتای خود را ترابرد کنم؟
بله، صرف نظر از نوع سیم کارت و نحوه استفاده از آن (به عنوان مثال مصرف دیتای موبایل) شما می توانید فرایند ترابرد را انجام دهید.

آیا هر زمانی که بخواهم می توانم ترابرد را انجام دهم؟
شما تنها می توانید شماره تلفن همراهی را ترابرد نمایید که حداقل به مدت 90 روز در اپراتور فعال بوده باشد. این به این معناست که:
1.برای خطوطی که جدید خریداری شده اند قبل از ترابرد میبایست سه ماه از تاریخ خرید خط گذشته باشد.
2.در هر سال بیش از دو بار امکان ترابرد یک شماره وجود ندارد.

آیا امکان ترابرد بدون تایید مشترک وجود دارد؟
خیر، تنها خود مشترک (و یا شخص حقوقی مجاز) می تواند یک ترابرد را تایید کند.



برای ترابرد شماره خود به کجا مراجعه کنم؟

شما باید به یکی از دفاتر مشترکین اپراتور جدید مراجعه کنید.

چگونه شماره خود را ترابرد کنم؟
  • مراجعه به یکی از دفاتر مشترکین اپراتور جدید، تکمیل و امضای فرم ثبت نام، ارائه کارت شناسایی، ثبت اثر انگشت و دریافت سیم کارت جدید.
  • شما سیم کارت جدیدی دریافت خواهید کرد که پس از تایید ترابرد و اتمام پروسه مربوطه فعال خواهد شد.
  • شما پیامکی از سازمان تنظیم مقررات دریافت خواهید نمود که در خصوص تایید درخواست شما در مورد ترابرد شماره تلفن همراه است، پاسخ دادن به این پیامک الزامی است، چراکه در غیر اینصورت پروسه آغاز نخواهد شد.
  • در صورت ترابرد یک خط دائمی، اپراتور فعلی مبلغ بدهی شما را اطلاع رسانی کند که این بدهی می بایست حداکثر ظرف 24 ساعت تسویه حساب شود. در صورت عدم تسویه حساب و تایید اپراتور فعلی در زمان مقرر درخواست ترابرد شما رد خواهد شد.
  • دریافت پیامک و یا از کار افتادن سیم کارت قدیمی تان، نشان از انجام ترابرد است و شما می بایست سیم کارت جدید را استفاده کنید
  • همچنین شما می توانید با تکمیل فرم آنلاین در پورتال ترابرد و اعلام درخواست ترابرد، منتظر برقراری تماس از اپراتور همراه اول باشید.
چه مدارکی برای ترابرد شماره تلفن همراه مورد نیاز است؟

برای سیم کارتهای اعتباری و دائمی، ارایه کارت شناسایی که اپراتور فعلی اطلاعات آن را در اختیار دارد(شماره ملی یا شماره پاسپورت).

در خصوص ترابرد سیم کارت های تجاری مدارک ذیل مورد نیاز است:

  • ثبت شرکت
  • کد کسب و کار
  • آدرس شرکت
  • نامه ثبت
  • وکالتنامه
در چه ساعتی از روز شماره من ترابرد می شود؟

تنها در ساعات اداری سیستم ترابردپذیری شماره تلفن همراه، شنبه تا چهارشنبه ساعات 8 صبح الی 5 بعد از ظهر و پنجشنبه ها ساعات 8 صبح الی 3 بعد از ظهر.

آیا می توانم پروسه ترابرد را کنسل کنم؟

تا قبل از فعال شدن سیم کارت جدید امکان کنسل کردن پروسه ترابرد وجود دارد و این امر تنها در همان دفتر انجام می گیرد که درخواست اولیه به آن ارسال شده.

آیا امکان استفاده از سرویس های فعلی در طول مدت پروسه ترابرد وجود دارد؟

بله، تا زمانی که شماره شما هنوز ترابرد نشده همه سرویس ها بصوت نرمال ادامه خواهند یافت. ولی در طی فرآیند اعتبار سنجی، برای مشترکان دائمی امکان تعلیق رومینگ بین الملل و تماس های خارج از کشور توسط اپراتور فعلی وجود دارد.

چگونه می توانم از وضعیت ترابرد شماره خود مطلع شوم؟

پس از آغاز پروسه ترابرد سازمان تنظیم مقررات پیامکی با شماره مرجع درخواست ترابرد شما برایتان ارسال می کند. با شماره مرجع فوق شما می توانید وضعیت ترابرد شماره خود را درسایت همراه اول (www.mci.ir) چک کنید

در صورت رد درخواست ترابرد و یا عدم تکمیل آن چکار کنم؟

در صورت وجود هرگونه مشکل در روند انتقال می بایست با اپراتور فعلی تماس حاصل کنید؛ چراکه می تواند پاسخگوی آنها باشد. در برخی موارد نیز که درخواست ترابرد شما رد می شود، اپراتور جدید می تواند درخواست شما را دوباره به جریان بیاندازد.

آیا می بایست سیم کارت قدیمی را نگهدارم تا بتوانم دوباره به اپراتور اولیه بازگردم؟

پس از ترابرد به شبکه جدید سیم کارت قدیمی شما غیر فعال خواهد شد و امکان استفاده مجدد از آن وجود ندارد. در صورت تصمیم به بازگشت به اپراتور اولیه سیم کارتی جدید به شما داده خواهد شد.

چه زمانی باید از سیم کارت جدید استفاده کنم؟

زمانی که پیامک تایید فعال شدن سیم کارت را دریافت نمودید و یا زمانی که سیم کارت قدیمی غیر فعال شود.

آیا می بایست اشتراک خود با ارائه دهنده فعلی خدمات را خاتمه دهم؟

خیر، بسیار مهم است که تا قبل از ترابرد به اپراتور جدید، اشتراک فعلی خود را کنسل نکنید. در صورت خاتمه اشتراک با اپراتور فعلی شما قادر به ترابرد نخواهید بود.

در صورت بروز مشکل و یا شکایت داشتن از پروسه ترابرد چه کنم؟

باید با اپراتور جدید تماس بگیرید تا مشکل برطرف شود.

اگر شماره من بدون رضایت من ترابرد شود چه کنم؟

در وهله اول احتمال این اتفاق بسیار پایین است؛ چراکه قبل از ترابرد، شما باید پیامک تاییدیه انجام پروسه ترابرد شماره تلفن همراه خود را به سازمان تنظیم مقرارت ارسال نمایید. به هر حال در صورت بروز چنین مشکلی و ترابرد اشتباه، با توجه به راهکارهای تعریف شده امکان اصلاح وجود دارد. در صورت اشتباه در ترابرد با سازمان تنظیم مقررات تماس بگیرید.

آیا باید همه شماره های خود را با هم ترابرد کنم؟

خیر، هر شماره بصورت جداگانه ترابرد می شود. پس شما می توانید یک یا برخی و یا تمام شماره های خود را ترابرد کنید.

هزینه یک ترابرد چقدر است؟

همراه اول هزینه ای بابت ترابرد به شبکه تلفن همراه خود دریافت نمی کند.

اپراتور فعلی من چه مبلغی را بابت ترابرد درخواست می کند؟

اپراتور فعلی شما مجاز به دریافت هزینه ای از شما بابت ترابرد از شبکه اش نیست. اما اگر شما تحت شرایط قراردادی با اپراتور فعلی باشید(به عنوان مثال پرداخت اقساط گوشی موبایل)، در اینصورت امکان درخواست برای پرداخت یکجای مبلغ باقی مانده وجود دارد.

اعتبار باقی مانده سیم کارت اعتباری من پس از ترابرد چه می شود؟

پس از ترابرد تمام اعتبار باقی مانده از بین می رود.

پس از محاسبه بدهی من به اپراتور فعلی با خط دایمی خود چندین تماس گرفتم. چه زمانی باید هزینه مربوطه را پرداخت کنم؟

هرگونه تماس شما در دوره بررسی به اضافه هزینه های مربوط به رومینگ و غیره در صورتحساب آخر شما لحاظ می شود. این صورت حساب ظرف 1 الی 2 ماه پس از ترابرد به شما ارسال می شود و شما ملزم به پرداخت آن هستید در غیر اینصورت سرویس های سیم کارت شما در اپراتور جدید قطع می شود.

اعتبارات باقی مانده من چه می شود؟

از آنجایی که این اعتبارات متعلق به اپراتور اولیه می است، به شما پرداخت نخواهد شد.

آیا هزینه های تماس من تغییر خواهد کرد؟

پس از ترابرد کلیه هزینه های شما بر اساس تعرفه های اپراتور مقصد محاسبه خواهد شد.

آیا هزینه تماس با من تغییر خواهد کرد؟

زمانی که با شما تماسی گرفته می شود، از آنجایی که آنها از طریق شبکه ای که شما به آن ترابرد کرده اید با شما تماس می گیرند، هزینه های مربوطه به همان شبکه را پرداخت خواهند کرد، علی رغم اینکه شبکه اولیه شما شبکه دیگری بوده است.

آیا صورت حساب دیگری از اپراتور اول دریافت خواهم کرد؟

بله، در صورتیکه شما مشترک دائمی یک اپراتور باشید، یک یا چند صورت حساب نهایی دریافت خواهید کرد تا تمام بدهی شما در طول بازه زمانی ارسال درخواست ترابرد و نهایی شدن آن تسویه حساب شود.

آیا می توانم از سیم کارت قدیمی ام در شبکه جدید استفاده کنم؟

خیر، شما می بایست سیم کارت جدیدی از اپراتور مقصد دریافت کنید.

در صورت ترابرد آیا شماره های ذخیره شده در سیم کارت قدیمی ام از بین می روند؟

بله، در صورت داشتن شماره های ذخیره شده در سیم کارت قدیمی، باید آنها را به سیم کارت جدید منتقل کنید.

پیامدهای انتقال از یک شبکه به شبکه دیگر چیست؟

موارد زیر، پیامدهای انتقال از یک شبکه به شبکه دیگر است:

  • در سیم کارت های اعتباری ، اعتبار مثبت و شارژ باقی مانده در اپراتور مبداء قابل انتقال به اپراتور مقصد نیست.
  • برخی از سرویس های خاص موجود در اپراتور فعلی ممکن است از دست بروند به طور مثال: بسته های مکالمه و دیتا و غیره.
  • هیچ کدام از پیام های صوتی موجود در اپراتور مبدا به اپراتور مقصد منتقل نمی شود.
  • پیامک ها و یا MMS های تحویل داده نشده پس از انتقال قابلیت بازیابی را ندارند.
  • هیچگونه اطلاعات مربوط به تنظیمات از حساب فعلی به حساب جدید منتقل نخواهد شد.
آیا می توانم شماره ام را بیش از یک بار ترابرد کنم؟

در هر 90 روز یک بار و در هر سال دو بار امکان ترابرد وجود دارد.

اگر به اپراتور دیگری ترابرد کنم، هنگام تماس به دیگران آنها چه شماره ای را خواهند دید؟

شماره فعلی شما نمایش داده خواهد شد (شماره اصلی که از اپراتور قبلی خود داشته اید).

پس از ترابرد آیا از سرویس های فعلی ای که استفاده می کنم بهره خواهم برد؟

خیر. شما تنها شماره تلفن خود را منتقل می کتید. تمام سرویس ها بر اساس سرویس های موجود اپراتور جدید به شما ارائه خواهد شد. شما باید هرگونه سرویس جدید را دوباره سفارش دهید و تنظیمات را از ابتدا برای سرویس های مختلف انجام دهید.

برای ترابرد به همراه اول روی آدرس روبه رو کلیک کنید 
http://join.mci.ir

برچسب: سایت تفریحی دیـــبا ، www.dibaa.ir,ترابردپذیری,ترابردپذیری سیم کارت,ترابردپذیری شماره,ترابردپذیری موبایل,طرح ترابردپذیری,ترابرد,ترابرد نوترون,ترابرد الکترونی,ترابرد پذیری چیست,ترابرد اسپینی,ترابرد اسپین,معنی ترابرد,معادله ترابرد نوترون,نظریه ترابرد نوترون,ترابرد الکترونی چیست,ترابردپذیری شماره تلفن همراه,ترابردپذیری شماره تلفن,ترابردپذیری شماره موبایل,ترابردپذیری شماره های تلفن همراه,ترابردپذیری شماره ها,ترابرد وابسته به اسپین,معنی ترابردپذیری

چهار شنبه 23 / 04 / 1395 22 بازدید